Úvod Jaká jsou základní pravidla hubnutí?

Jaká jsou základní pravidla hubnutí?

Než kdokoliv přistoupí k hubnutí, měl by zvážit několik věcí:

  • Reálně zvážit, zda skutečně trpí nadváhou, případně se poradit s někým, kdo mu řekne pravdu. Někdy jde jen o nechtěné rozmístění tuku do rizikových partií, ačkoliv se nedá hovořit o obezitě. V takovém případě postačí cílená pohybová aktivita, případně přírodní prostředky, které se na rizikové partie zaměřují.
  • Usoudit, zda je ochoten hubnutí něco obětovat a má-li na to dost trpělivosti a vůle.
  • Promyslet všechny následující kroky, aby k hubnutí přistoupil komplexně, tedy se vším všudy.
  • Dovoluje-li mu jeho zdravotní stav začít s hubnutím a změnou životního stylu.
  • Pokud má někdo partnera, poradit se s partnerem jestli mu to nebude vadit (někteří muži milují korpulentní dámy).
  • Ženy by měly zvážit, zda netloustnou po užívání hormonální antikoncepce či substituce, nebo jestli nejsou v rizikovém období (puberta, přechod).

Základní kroky k hubnutí:

  • Změna jídelníčku. Upravit konzumaci a to nejen potravy, ale i pití tak, aby odpovídala energetickému výdeji, nebo byla o něco nižší. Přehodnotit skladbu jídelníčku vzhledem k denním hodinám a denní aktivitě.
  • Pohybová aktivita. Zvýšit pohybovou aktivitu a dát jí pravidelnost. Zaměřit se na spalování tuků (činnosti, které zvyšují energetický výdej – běh, spining, aerobik, tanec aj.). Zároveň je dobré občasné posilování, plavání, strečink. Na rizikové partie existují cílené cviky.
  • Příjem tekutin. Mělo by se i normálně dbát na dostatečný příjem tekutin, pro hubnutí jsou vhodné zelené čaje, speciální čajové směsi, některé minerálky, ale především čistá voda.
  • Užívání potravinových doplňků. Než se přistoupí k užívání léků (anorektik), měl by každý zkusit užívat nějaké přírodní léčiva a doplňky stravy, které se zaměřují přímo na to, kde má dotyčný tzv. bolavou patu (potlačení chuti na sladké nebo k jídlu, ukládání tuku v rizikových partiích, urychlení metabolismu a vstřebávání tuků apod.).
  • Užívání léků na hubnutí. Tady bych vždy doporučila konzultaci s odborníkem (lékařem, výživovým specialistou), kvůli možným vedlejším účinkům. K užívání léků na hubnutí by se mělo přistoupit po dlouhodobém a přesto bezúspěšném praktikování všech předešlých bodů.

Diskuse (4 komentáře)

Gabka, (20. 04. 2012 13:22) Reagovat
Ahojky. Já jsem skvěle zhubla díky C.L.A. Corectii. Není to reklama, jen můj osobní tip pro všechny snažilky ;-)
Marie, (17. 04. 2013 06:34) Reagovat
Já jsem účinně zhubla, když jsem začala běhat. Je to nenáročná přirozená aktivita, která nezabere moc času. Běhat se dá téměř všude. Samozřejmě trochu jsme upravila i jídelníček, ale ne nějak radikálně. Osobně jsme přesvědčená, že efektivně hubnout bez pohybové aktivity nejde.
Lucka, (01. 12. 2014 07:12) Reagovat
Já jsem stejného názoru, alespoň nějaký pohyb to chce. Já spíš chodím na procházky, ale třeba jsem se naučila chodit pěšky (bydlím v pátém patře), nejezdit všude autem atd. Jídelníček jsem změnila akorát tak, že jím mnohem více ovoce a zeleniny. Míň pak sním jiného jídla.
Erika, (17. 11. 2015 14:37) Reagovat
Já jsem také upravila jídelníček, začala jsem běhat, ale kila stále dolů nejdou. Vždy něco málo zhubnu, zase přiberu a určitou hranici se mi nedaří překonat. Přitom nejsem moc při těle, stačilo by mě zhubnout tak pět kilo, ale zkrátka to nejde...
Nový příspěvek

Chcete dostávat inspiraci pro zpestření vašeho zdravého života?

My se o to postaráme!

Copyright 2006–2018 © Léky-na-hubnutí.cz
Kontakty